Øvelser til dig, der sidder meget ned

Øvelser til dig, der sidder meget ned

Hvorfor bør man lave øvelser, når man sidder meget ned?

Har du et arbejde eller en hobby som gør, at du bruger meget af din dag siddende? Så bør du helt sikkert sørge for at styrke din krop. Man har kun en ryg og den skal gerne holde hele livet. Det kan du forøge chancen for, hvis du laver øvelser, der styrker den hver dag. 

Det er underordnet, om du allerede har fået rygsmerter af at sidde meget, eller om du ikke mærker noget til det. Hver dag siddende vil forværre din rygs tilstand i det lange løb, hvis du ikke sidder korrekt mens du arbejder/spiller/skriver. 

Mange sidder, uden at tænke over det, i en rigtig dårlig stilling når de sidder ved computeren. Man lægger ikke mærke til, hvordan man begynder at hænge med overkroppen, når man slapper af. Det er den stilling, der er rigtig farlig for ryggen. 

Hvilke øvelser styrker ryggen/lænden?

Det tager ikke længe at lave disse øvelser, så bare rolig du skal ikke afsætte en time hver dag til at lave dem. Du bør dog tage dig tid til det, for din egen skyld. Man siger, at det tager 21 dage at komme ind i en ny vane, så efter lidt under en måned vil det føles ganske normalt at lave øvelserne. 

Der findes et hav af gode øvelser for ryggen og lænden. Her er et udpluk af dem: 

  1. Udstrækning af knæhaser – Læg dig på et fladt underlag. Tag fat i knæhasen på dit ene ben med begge arme. Løft dit ben lige op i luften og hold positionen i 30 sekunder for hvert ben. 
  2. Udstrækning af rygraden – Læg dig på et fladt underlag. Hold højre ben strakt. Løft venstre knæ op i en 90 graders vinkel. Læg nu venstre ben over højre, så du kan mærke det strækker i ryggen. Læg din arm højre arm udstrakt på gulvet. Hold positionen i 20 sekunder og gentag øvelsen med det modsatte ben.
  3. Udstrækning af hele kroppen– Find noget du kan tage fat i som er cirka sammen højde som dine hofter. Ellers stil dig foran en væg. Udstræk dine arme foran dig, og bøj dig ned i 90 graders vinkel. Hold positionen i 30 sekunder. 

Hvem har brug for disse øvelser?

I virkeligheden ville alle mennesker have godt af at lave øvelserne regelmæssigt. Men vigtigst er det for dem, der har svag ryg som følge af at sidde meget. Arbejder du på kontor eller er du gamer, så er øvelserne vigtige for dig. 

Er du gamer og har lyst til at prøve noget nyt, kan du hos netcasino.fi og slotsbandit.dk prøve casinospil for sjov eller for rigtige penge. Det kan være din belønning efter at have fuldendt øvelserne, for din ryg. 

Hvad kan man supplere øvelserne med?

Hvis du vil være rigtig sund, kan du supplere dine øvelser med en sund kost og kosttilskud. BCAA kosttilskud er en god chance for at få styrket dine muskler.  BCAA hjælper dig til at bibeholde dine musklers normale funktion. 

Du får BCAA i forskellige smage, og kosttilskuddet giver dig den perfekte aminosyrefordeling. BCAA produkterne indeholder ikke sukker. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *